Priser og reglement


Lokaler leies ut både hverdager (fra kl. 15.00) og i helgene. Arrangement på hverdager skal tidligst starte kl.17:00. Prisene er vist under.
Vi tar forbehold om prisendringer. Priser justeres normalt pr. 1/1.

UtleiepriserBeboere i Disengrenda borettslag betaler HALV PRIS.…………………………………………………………………….
Beboerpris gjelder private arrangementer der andelseieren er vert/vertinne.……. …………………..
Ordningen må ikke misbrukes ved å leie på vegne av organisasjoner, venner, familie osv. …………………
Hele 1. etasje
Hverdager
(gjelder ikke fredager)
  1.800.-
bursdagsfeiring for og
med barn (t.o.m. 12 år) 900,-
Dager før helg eller off. helligdag, fra kl.12:00 og fram til kl. 12.00 påfølgende dag5400,-
Søndag fra kl.12:002700,-
Hele helgen
( fredag morgen til søndag kveld)
9000,-

Skisse over utleiedelen og liste over utstyr finner du på denne siden. Gårdens utleielokaler er i 1. etasje, men toalettene er dessverre ikke tilrettelagt for rullestolbrukere.

Arrangementer på Disen gård skal være i tråd med lokale og generelle smittevernregler og er leietakers ansvar.

Reglement iht. FHIs regler:

        Leietaker har ansvar for at følgende retningslinjer overholdes:

  • Det skal dekkes/rigges slik at det er min. 1 m mellom gjestene. Gjester fra samme husstand kan sitte nærmere hverandre. Det vil i tillegg  være mulig å dekke i kaffestuene.
  • Matserveringen må foregå slik at sammenstilling av gjester unngås
  • Det skal legges til rette for at avstandskravet kan overholdes gjennom hele arrangementet
  • Alle gjester skal vaske hender ved ankomst. Leietaker sjekker at såpe/desinfeksjonsmidler og engangspapirhåndkler er tilgjengelig  gjennom hele arrangementet
  • Gjester med symptomer skal sendes hjem
  • Håndhilsing og klemming skal unngås


                                       REGLER FOR LEIE

OBS! Hvis ditt selskap avdekker at en Corona-smittet har vært i Disen Gårds lokaler – MÅ DET GIS BESKJED til bestyrer av gården umiddelbart!

1. BESTILLING OG BETALING
Forespørsel om leie og bestilling skjer til bestyrer på e-post til bestyrer@disengaard.no 

Leiebeløp betales på terminal ved nøkkeloverlevering. Nøkkeloverlevering avtales et par dager før leiedato.

2. AVBESTILLINGSREGLER
Ved avbestillinger: senere enn 10 uker før leiedato betales 1/3 av leieprisen, senere enn 4 uker før leiedato betales full pris.

3. BEHANDLING AV LOKALENE
Alle typer skader meldes til bestyrer. Vær ekstra påpasselig med å fjerne glasskår dersom glass knuses, da lokalene benyttes som barnehage. Ikke bruk levende lys i vinduskarmer eller andre utsatte steder.

Confetti skal ikke benyttes, hverken ute eller inne på gården.

Leietakeren skal forlate lokalene i samme stand som før bruk. Lokalene skal være  ryddet og rengjort. Bord og stoler i storsalen stables inntil veggen mot gårdsplassen. Husk å tørke over tilsølte flater får stabling. Tre bord plasseres som langbord langs veggen mot hagen. (Se foto i øvre høyre skuff i det store skrivebordet).

Leietakere på søndager må sørge for at lagringsrommet, som vi låner av barnehagen, tømmes for møbler.
Leietaker skal sørege for at cateringembalasje o.l. er fjernet til neste morgen.

4. AVFALL 
Avfall kastes i container for restavfall eller papiravfall på utsiden av gjerde-  på vei mot porten.
Matavfall må ikke settes utendørs over natten. Leietaker tar selv med tom drikkevareemballasje. (Returpunkt for glass og metall finnes ved Skeidbanen/Nordre Åsen Idrettsanlegg).

5. RØYKING
Det er absolutt røykeforbud inne.

6. PARKERING
Parkering skal skje på gårdsplassen. Dersom barnehagebarna er ute når dere kjører ut og inn, må personalet varsles FØR kjøring. Det kan også parkeres i veien ved stabburet. Bilene må fjernes i god tid før neste arrangement.

7. VIS HENSYN TIL NABOENE!
Disen gård ligger i et boligområde og det må tas hensyn til naboene som bor nærmest. 

Fester i helgene skal foregå innendørs etter kl. 23.00.  Hold vinduene i storsalen lukket når det spilles musikk.
Musikkanlegget skal slås av kl. 01.00.

8. STENGETIDER
Arrangementer skal avsluttes innen kl.23.00 på kvelder før vanlige arbeidsdager, og kl. 02.00 på fredager, lørdager og dager før offentlige fridager.

Påse at verandadør og alle vinduer er lukket ved avreise. Ikke la biler og drosjer stå med motoren i gang.

Dersom bestyrer ikke treffes ved avreise, legges nøkkelen igjen i skuffen under speilet i gul gang. Utgangsdøren smekkes igjen.

Forlat gården og området på en stille og rolig måte.

9. ANTALL GJESTER
Maks antall gjester er 50.

10. FOTBALL
All fotballsparking skal foregå på fotballbanen utenfor hagen.