Priser og reglement


Lokaler leies ut både hverdager og i helgene. Se priser og tider under. Tidspunkt inkluderer klargjøring og opprydding. Merk at priser vil kunne øke ved årsskifte 01/01-25.

Det ble den 16.09.24 vedtatt at alle arrangementer skal avsluttes innen 24:00 på fredager, lørdager og andre dager før fri- og helligdager, og lokalet forlates senest 01:00. Endring i tidene gjelder bookinger f.o.m 17.09.24.

Er utvask bestilt står leietaker kun ansvarlig for oppvask og opprydding. Ved manglende utvask og opprydding ilegges et gebyr på kr 6000. Pris for utvask på 1600 kr gjelder mindre arrangementer. Julebord, bryllup og større jubileumsfester kan booke utvask til kr. 3000,-

Skisse over lokalet og liste over utstyr finner du på denne siden. Gårdens utleielokaler er i 1. etasje. Toalettene er ikke tilrettelagt for rullestolbrukere.

Til alle konfirmanter og deres foresatte: Påmelding til booking for konfirmasjonsfeiring 2025 er nå stengt. For å melde interesse for leie i anledning konfirmasjon 2026, fyll ut skjema her. Det er ikke nødvendig å sende e-post i tillegg til utfylling av skjema. Dager for 2026 blir fordelt ila juni 2025.

 

REGLER FOR LEIE

1. BESTILLING OG BETALING
Forespørsel om leie og bestilling skjer til bestyrer på e-post til bestyrer@disengaard.no 

Leiebeløp betales på vipps ved oppmøte samme dag som leie. Leietaker møter opp til avtalt tid og får tidelt nøkkel ved oppmøte.

2. AVBESTILLINGSREGLER
Ved avbestillinger: senere enn 10 uker før leiedato betales 1/3 av leieprisen, senere enn 4 uker før leiedato betales full pris.

3. BEHANDLING AV LOKALENE
Alle typer skader meldes til bestyrer. Vær ekstra påpasselig med å fjerne glasskår dersom glass knuses for å unngå skader. Ikke bruk levende lys i vinduskarmer eller andre utsatte steder.

Confetti skal ikke benyttes, hverken ute eller inne på gården.

Leietakeren skal forlate lokalene i samme stand som før bruk. Lokalene skal være  ryddet og rengjort. Bord og stoler i storsalen stables inntil veggen mot gårdsplassen. Husk å tørke over tilsølte flater får stabling. Tre bord plasseres som langbord langs veggen mot hagen. Veiledning for opprydding og utvask står skrevet i utleiemanualen som ligger på huset.

Leietaker skal sørege for at cateringembalasje o.l. er fjernet til neste morgen.

4. AVFALL 
Avfall kastes i container for restavfall eller papiravfall på utsiden av gjerde-  på vei mot porten.
Matavfall må ikke settes utendørs over natten. Leietaker tar selv med tom drikkevareemballasje. (Returpunkt for glass og metall finnes ved Skeidbanen/Nordre Åsen Idrettsanlegg).

5. RØYKING
Det er absolutt røykeforbud inne.

6. PARKERING
Parkering skal skje på gårdsplassen. Det kan også parkeres i veien ved stabburet. Bilene må fjernes i god tid før neste arrangement.

7. VIS HENSYN TIL NABOENE!
Disen gård ligger i et boligområde og det må tas hensyn til naboene som bor nærmest. 

Fester i helger og andre dager før fri- og helligdager skal foregå innendørs etter kl. 23.00, og etter kl. 21:00 på hverdager.  Hold vinduene i storsalen lukket når det spilles musikk. Musikkanlegget skal slås av kl. 24.00. Innleide/medbrakte anlegg tillates ikke.

8. STENGETIDER
Arrangementer skal avsluttes innen kl. 23.00 på kvelder før vanlige arbeidsdager, og kl. 01.00 på fredager, lørdager og dager før offentlige fridager.

Påse at verandadør og alle vinduer er lukket ved avreise. Ikke la biler og drosjer stå med motoren i gang.

Dersom bestyrer ikke treffes ved avreise, legges nøkkelen igjen i skuffen under speilet i gul gang. Utgangsdøren smekkes igjen.

Forlat gården og området på en stille og rolig måte.

9. ANTALL GJESTER
Maks antall gjester er 50.

10. ALDERSGRENSE
Aldersgrense for leie av lokale er 23 år.

11. FOTBALL
All fotballsparking skal foregå på fotballbanen utenfor hagen.

12. FORBUD MOT HUND
Det er forbud mot hund i lokalene. Hunder kan evt. stå i bånd utenfor inngangspartiene så sant de forholder seg rolig.